Buch, Englisch, Band 1, 170 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 230 g
Reihe: mir Special Issue
Buch, Englisch, Band 1, 170 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 230 g
Reihe: mir Special Issue
ISBN: 978-3-409-14240-3
Verlag: Gabler Verlag
The papers in this Special Issue show that a new theory of international management built to explain regional-level strategy and structure is required. It presents different approaches that show the necessity of selectivity in internationalization on all levels of economic relations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Globalisierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
Weitere Infos & Material
A Transaction Cost Economics Approach
Regional and Global Strategies of Japanese Firms
Regional versus Global Strategy in the US Service Industries
Regional Management Centers in the Asia-Pacific
The Globalization Myth: The Case of China
Globalization Rediscovered: The Case of Uniqueness and 'Creative Industries'
Are the Largest Financial Institutions Really 'Global'?
Environmental Reporting by Multinationals from the Triad