Wierzbicki | Music, Sound and Filmmakers | Buch | 978-0-415-89894-2 | sack.de

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Routledge Music and Screen Media Series

Wierzbicki

Music, Sound and Filmmakers

Sonic Style in Cinema

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g

Reihe: Routledge Music and Screen Media Series

ISBN: 978-0-415-89894-2
Verlag: Taylor & Francis


Music, Sound and Filmmakers: Sonic Style in Cinema is a collection of essays that examine the work of filmmakers whose concern is not just for the eye, but also for the ear. The bulk of the text focuses on the work of directors Wes Anderson, Ingmar Bergman, the Coen brothers, Peter Greenaway, Krzysztof Kieslowski, Stanley Kubrick, David Lynch, Quentin Tarantino, Andrey Tarkovsky and Gus Van Sant. Significantly, the anthology includes a discussion of films administratively controlled by such famously sound-conscious producers as David O. Selznick and Val Lewton. Written by the leading film music scholars from Europe, North America, and Australia, Music, Sound and Filmmakers: Sonic Style in Cinema will complement other volumes in Film Music coursework, or stand on its own among a body of research.
Wierzbicki Music, Sound and Filmmakers jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Sonic Style in Cinema James Wierzbicki 2. Music, Sound, and Silence in the Films of Ingmar Bergman Per F. Broman 3. Andrey Tarkovsky; The Refrain of the Sonic Fingerprint Elizabeth Fairweather 4. "It’s All Really Happening": Sonic Shaping in the Films of Wes Anderson Ben Winters 5. Kieslowski’s Musique concrete Joseph G. Kickasola 6. Gus Van Sant’s Soundwalks and Audio-visual Musique concrete Danijela Kulezic-Wilson 7. Blowin’ in the Wind: Music and Meaning in the Coen Brothers’ Films Matthew McDonald 8. Sound and Uncertainty in the Horror Films of the Lewton Unit Michael Lee 9. Conducting the Composer: David O. Selznick and the Hollywood Film Score Nathan Platte 10. The Stanley Kubrick Experience: Music, Firecrackers, Disorientation, and You Kate McQuiston 11. The Filmmaker’s Contract: Controlling Sonic Space in the Films of Peter Greenaway Ian Sapiro 12. The Attractions of Repetition: Tarantino’s Sonic Style Lisa Coulthard 13. Dream Timbre: Notes on Lynchian Sound Design Isabella van Elferen


James Wierzbicki teaches Musicology at the University of Sydney.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.