Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 518 g
Markets, Soil, and Innovations
Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 518 g
ISBN: 978-94-007-1200-3
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Agrarwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Agrarökonomie, Ernährungswirtschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
Weitere Infos & Material
Preface
Part I: Introduction
1. Purpose, Scope, and Methodology
Part II: Market Access and Innovations
2. The Maize Farm-Market Price Spread in Kenya and Uganda
3. Fertilizer Policies, Price, and Application in East Africa
4. The Impacts of Fertilizer Credit on Crop Production and Income in Ethiopia
5. Emerging Markets in the Post-Liberalization Period: Evidence from the Raw Milk Market in Rural Kenya
6. Dynamic Changes in the Uptake of Dairy Technologies in the Kenya Highlands
7. Mobile Phone Coverage and Market Participation: The Case of Banana Marketing in Uganda
Part III: Soil Fertility and Emerging Agricultural Innovations
8. Optimal Fertilizer Use on Maize Production in East Africa
9. Dairy-Banana Integration and Organic Manure Use in Uganda
10. Technology, Soil Fertility, and Poverty: The Case of NERICA Rice in Uganda
11. On the Possibility of a Lowland Rice Green Revolution in Sub-Saharan Africa: Evidence from Eastern Uganda
Part IV: Conclusion
12. Market Access, Soil Fertility, and Income in East Africa
13. Conclusion: Towards the Transformation of Agriculture in East Africa
Index.



