Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
ISBN: 978-1-138-99234-4
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
First published in 1996. Is ideology still relevant in post-Mao China? Deng Xiaoping's wide-ranging economic reforms have led to declarations that ideology in China is merely a cynical sham or already dead, but a closer look at China seems to suggest a constant conflict of different ideologies associated with the profound transformation of the Chinese society since 1978. This study is an attempt to explore the interactions between major ideological currents and economic reforms.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1: Ideology and China’s Modernization in Historical Perspective; Chapter 2 The First Cycle; Chapter 3 Chapter Three; Chapter 4 The Third Cycle; Chapter 5 The Fourth Cycle; Chapter 6 The 14th CPC Congress;