Abouabdelkader / Ahmed | Assessing EFL Writing in the 21st Century Arab World | Buch | 978-3-319-87724-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 315 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 441 g

Abouabdelkader / Ahmed

Assessing EFL Writing in the 21st Century Arab World

Revealing the Unknown
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-87724-2
Verlag: Springer International Publishing

Revealing the Unknown

Buch, Englisch, 315 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 441 g

ISBN: 978-3-319-87724-2
Verlag: Springer International Publishing


This book empirically explores assessment of EFL (English as a Foreign Language) writing in different Arab world contexts at the university level, which often presents a challenge for teachers and students alike. Analysing a number of different practices throughout the chapters including peer assessment, self-assessment, e-rubrics and writing coherence, the authors highlight different issues and challenges that affect the assessment of EFL writing in the Arab world, and provide valuable insights into how it can be improved. This book is sure to become an important practical resource for practitioners, researchers, professors and graduate students working on EFL writing in this region.
Abouabdelkader / Ahmed Assessing EFL Writing in the 21st Century Arab World jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1. Assessment of EFL Writing in Some Arab World University Contexts: Issues and Challenges; Abdelhamid Ahmed.- Chapter 2. The Effect of Self-Assessment as a Revision Technique on Egyptian EFL Students’ Expository Essay Writing; Nehal Sadek.- Chapter 3. Topical Structure Analysis: Assessing First-Year  Egyptian University Students’ Internal Coherence of  Their EFL Writing; Noha Omaya Shabana.- Chapter 4. Moroccan EFL University Students’ Composing Skills in the Balance: Assessment Procedures and Outcomes; Soufiane Abouabdelkader.- Chapter 5. The Impact of Self and Peer Assessment on L2 Writing: The Case of Moodle Workshops; Abdelmajid Bouziane and Hicham Zyad.- Chapter 6. English Writing Assessment and the Arabic Speaker: A Qualitative Longitudinal Retrospective on  Arabic-Speaking Medical Students in Qatar; Alan S. Weber.- Chapter 7. Investigating Assessment Literacy in Tunisia: The Case of EFL University Writing Teachers; Moez Athimni.- Chapter 8. EFL Assessment and the Construction of Positioned Writer Identities in Gulf University Students; Lelania Sperrazza.- Chapter 9. ELT Professors’ Perspectives on the Use of E-rubrics in an Academic Writing Class in a University in the UAE; Rana Raddawi and Neslihan Bilikozen.- Chapter 10. EFL Writing Assessment and Evaluation  Rubrics in Yemen;Thikra Kaed Ghalib.- Chapter 11. Conclusion; Hassan Abouabdelkader.


Abdelhamid Ahmed is Assistant Professor of Education at the Faculty of Education at Helwan University, Egypt. He specialises in Applied Linguistics and TESOL.

Hassan Abouabdelkader is Professor of English at Moulay Ismail University, Morocco.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.