Alavi | Problem-Based Learning in a Health Sciences Curriculum | Buch | sack.de

Alavi Problem-Based Learning in a Health Sciences Curriculum



Erscheinungsjahr 1995, 240 Seiten, Gebunden, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 454 g
ISBN: 978-0-415-11207-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Alavi Problem-Based Learning in a Health Sciences Curriculum

Problem-based learning places the student at the centre of a process which integrates what is learned in a lecture with what the student actually experiences in practice. The authors of this book use their experience of designing and implementing such a course to offer detailed examples of strategies that work, and show how the approach can be adapted to individual curriculum needs. Including key chapters on facilitation, clinical practice, assessment and evaluation, Problem-Based Learning in a Health Sciences Curriculum will be inspiring reading for all those who want to explore and extend their teaching methods and motivate their students to acquire real knowledge with enjoyment.

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Jan Lattoni, Marie Cooke, Michele Don, Don Margetson, Bob Ross all at Griffith University, Queensland, Australia and Gerry Katz, Vancouver, Canada


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.