Alia | Media Ethics and Social Change | Buch | 978-0-415-97199-7 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 215 mm, Gewicht: 299 g

Alia

Media Ethics and Social Change


1. Auflage 2004
ISBN: 978-0-415-97199-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 215 mm, Gewicht: 299 g

ISBN: 978-0-415-97199-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This book introduces students to the challenges of media ethics and socially responsible media practice. Using US and international case studies based on real-life experiences of journalists, newsmakers, policy makers, and consumers, Valerie Alia invites readers to examine the pressing ethical and moral questions faced by the media and develop strategies for ethical problem solving and decision-making.

Alia Media Ethics and Social Change jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments Preface 1. Life, the universe and ethics I: everyday problems and ethical theories 2. Life, the universe and ethics II: social scientific theories and ethical practice 3. Lies, truths and realities: the search for a responsible practice 4. The ethics of accuracy and inclusion: reflecting and respecting diversity 5. The empire strikes forward: internationalisation of the media 6. Struggle and spin: politics, politicians and the media 7. A picture is worth a thousand.: ethics and images 8. 'Trust me, I'm a friend': the ethics of interviewing 9. Specialist media: entertaining and informing the public 10. Changing technologies: prospects and problems 11. Codes and principles: what (and where) are they, and are they useful? Appendices A Notes on case analysis B Journalists and journalism on film: an ethics-based filmography and videography C Media ethics resources on the Internet D Codes of practice and statements of principles Bibliography Index


Valerie Alia is Reader in Media Ethics and Culture in the University of Sunderland School of Arts, Design, Media and Culture; Senior Associate of the Scott Polar Research Institute, University of Cambridge; and Co-Research Director of the Institute of Communication Ethics. She has more than 20 years of experience as a journalist and an academic in Britain, Canada, and the United States.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.