Alsup | Millennial Teacher Identity Discourses | Buch | 978-1-138-48993-6 | sack.de

Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 248 g

Alsup

Millennial Teacher Identity Discourses

Balancing Self and Other
2. Auflage 2019
ISBN: 978-1-138-48993-6
Verlag: Routledge

Balancing Self and Other

Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 248 g

ISBN: 978-1-138-48993-6
Verlag: Routledge


Over ten years after the original edition of Teacher Identity Discourses, Janet Alsup revisits her work with a new research study examining the characteristics of the millennial teachers now beginning to populate K-12 classrooms. Building off the first edition, this text is based on a qualitative, interview-based research study, and provides a contemporary look at how millennial teachers experience professional identity growth through language use. This innovative research investigates how formation of a professional identity is central in the process of becoming an effective teacher. Updated with new analyses of teacher identity discourses, the second edition covers themes that still resonate today and provides practical suggestions and sample assignments for teacher educators to use or adapt in methods courses.

Alsup Millennial Teacher Identity Discourses jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface: Can the Master’s Tools Destroy the Master’s House?

Chapter 1: A Teaching Life, Re-visited: How and Why this Project Came to Be

Chapter 2: What Does it Mean to be a Millennial Secondary School Teacher? The Paradoxical Chase

Chapter 3: Living the Contradiction: Narratives of Opposition

Chapter 4: Who’s in Control? Stories of Authority and Vulnerability

Chapter 5: What Does a Teacher Look Like? Narratives of the Teacher Persona

Chapter 6: Using Discourse to Create a Teacher Identity: Narratives of Balance

Chapter 7: Seeking Identity Through Images: Metaphors of Teacher Self

Chapter 8: To Know Thyself, Again: Teacher Identity Discourses for a New Generation

Appendix A: Class Syllabus

Appendix B: Interview Protocols

Appendix C: Sample Assignments

Index


Janet Alsup is Professor of Literacy and Language Education, and Head of the Department of Curriculum and Instruction at Purdue University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.