Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 360 g
The Casa de Montejo
Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 360 g
Reihe: Visual Culture in Early Modernity
ISBN: 978-1-032-92884-5
Verlag: Taylor & Francis
This book investigates the Casa de Montejo and considers the role of the building’s Plateresque façade as a form of visual rhetoric that conveyed ideas about the individual and communal cultural identities in sixteenth-century Yucatán. C. Cody Barteet analyzes the façade within the complex colonial world in which it belongs, including in multicultural Yucatán and the transatlantic world. This contextualization allows for an examination of the architectural rhetoric of the façade, the design of which visualizes the contestations of autonomy and authority occurring among the colonial peoples.
Zielgruppe
Academic and Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Geisteswissenschaften Architektur Geschichte der Architektur, Baugeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Kolonialismus, Imperialismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunststile Indigene Kunst, Volkskunst
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Bildhauerei, Plastik, Denkmäler
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: Renaissance, Manierismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Architektur Gebäudetypen Öffentliche Gebäude, Gewerbliche Bauten
Weitere Infos & Material
Introduction; 1. The Casa de Montejo and Mérida; 2. The Plateresque Façade and Communal Identity in Spain; 3. The Montejo Façade and the Position of Adelantado; 4. Tihó-Mérida and the Casa de Montejo; 5. Gaspar Antonio Chi’s Heraldic Imagery and the Casa de Montejo Façade; Conclusion