Buch, Englisch, 265 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 327 g
ISBN: 978-1-349-46842-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Based on an extensive national survey of workers and four separate industry-specific surveys, Generations and Work will examine and provide answers to the most common issues and problems of multi generational work by assessing differences and commonalities between and among generations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Office Management, Büroorganisation
Weitere Infos & Material
1. Introduction and Plan of the Book 2. The Concept of Generations 3. Age Based Job Motivators and Generational Conflict 4. Generation Issues in Different Industries 5. How Generations Impact Businesses 6. Does Generation Matter? 7. Diagnosing and Solving Age Issues 8. Conclusions and a New Model for Age and Work