Creating and Sustaining a Better Manufacturing Organization
Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 281 g
ISBN: 978-1-137-40819-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Transforming Culture offers a discussion and exploration of American work culture that can serve as a guide for organizational-culture change through the description and explanation of a model for change used at GM. The book describes the model, discusses culture-change tools that were derived from it and descriptions of how the tools work.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction to the American Manufacturing Culture Story Cultural Transformations in the Automotive Industry Getting Organizations to See 'What Is' and 'What Could Be' Obstacles to Cultural Transformation Reliance on Cultural Attributes During Cultural Transformation Tools to Aid in Cultural Transformation