Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 373 g
ISBN: 978-3-031-05016-9
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction (Professor Samantha Broadhead: Leeds Art University).- Chapter 2: ‘The industrious muse?’ Commodification and craft in further and higher education (Dr Bill Esmond, Associate Professor, Education & Employment: University of Derby).- Chapter 3: At the centre of the storm: Arts writing and the industrialised curriculum (Dr Karen Tobias-Green, Course Leader, BA (Hons) Creative Writing: Leeds Arts University).- Chapter 4: Post-war design education and the jewellery industry in Yorkshire: Drawing on the experience of designer-maker Ann O’Donnell. (Professor Samantha Broadhead: Leeds Art University).- 5: The Industrialisation of animation education (Michael Smith, Course Leader, BA (Hons) Animation: Leeds Arts University).- Chapter 6: ‘How do I feel about this?’: Reflections on art education practice in a time of ecological collapse (Eleanor Snare, Senior Lecturer, BA (Hons) Fashion Branding with Communication: Leeds Arts University).- Chapter 7: ‘Performance’ measures as assault on music education: A policy archaeology of the teaching excellence framework arts (Jason Huxtable, Senior Lecturer, BMus (Hons) Popular Music Performance: Leeds Arts University).- Chapter 8: Concluding thoughts (Professor Samantha Broadhead, Leeds Arts University)