Exploring the Value of Originality and Difference
Buch, Englisch, 107 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 299 g
ISBN: 978-1-137-59111-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book provides a semiotic analysis of 'scenes', powerful vehicles for introducing new ideas, perspectives and behaviours, as a concept. In particular, it examines the types of scene that exist; explores their effectiveness in spreading new ideas; and considers their vital role in introducing originality and difference in modern society.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Gesellschaftstheorie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Defining scenes 2. Tower Hamlets as a type 1 (time+/place+) scene 3. Further scenic types 4. Scenic capital and the attractiveness of scenes 5. How scenes can rapidly diminish to normality part 1, chainification 6. Simulacra and the really real (authenticity) 7. How scenes can rapidly diminish to normality part 2, tourism, social media and the mass media 8. Keeping a scene, a scene Conclusion