Browne / Pickowicz / Sobchack | New Chinese Cinemas | Buch | 978-0-521-44409-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 275 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 228 mm, Gewicht: 531 g

Browne / Pickowicz / Sobchack

New Chinese Cinemas

Forms, Identities, Politics
Erscheinungsjahr 1994
ISBN: 978-0-521-44409-5
Verlag: Cambridge University Press

Forms, Identities, Politics

Buch, Englisch, 275 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 228 mm, Gewicht: 531 g

ISBN: 978-0-521-44409-5
Verlag: Cambridge University Press


New Chinese Cinemas analyses the changing forms and significance of filmmaking in the People's Republic of China, Taiwan, and Hong Kong since the end of the Cultural Revolution, with a particular emphasis on how film comments on the profound social changes that have occurred in East Asia over the past two decades. Considering in detail both conservative and progressive stances on economic 'modernisation', it also demonstrates how film has been an important formal structure and social document in the interpretation of these changes. The essays collected here, which were specially commissioned for this volume, also offer extended analyses of the important trends, styles and work that define Chinese filmmaking in the 1980s.

Browne / Pickowicz / Sobchack New Chinese Cinemas jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of illustrations; List of contributors; Acknowledgments; Note on the Romanisation of Chinese; Introduction Nick Browne; Part I. Film in the People's Republic: 1. Spatiality and subjectivity in Xie Jin's film melodrama of the new period Ma Ning; 2. Society and subjectivity: on the political economy of Chinese melodrama Nick Browne; 3. Huang Jianxin and the notion of post-socialism Paul G. Pickowicz; 4. Neither one thing nor another? Towards a study of the viewing subject and Chinese cinema in the 1980s Chris Berry; Part II. Film in Taiwan and Hong Kong: 5. Remapping Taipei Fredric Jameson; 6. The Ideology of initiation: the films of Hou Hsiao-hsien William Tay; 7. The return of the father: Hong Kong new wave and its Chinese context in the 1980s Li Cheuk-To; 8. Border crossing: mainland China's presence in Hong Kong cinema Esther Yau; 9. Two films from Hong Kong: parody and allegory Leo Ou-Fan Lee.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.