Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 517 g
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 517 g
Reihe: Foundations of the Philosophy of the Arts
ISBN: 978-1-4051-2024-1
Verlag: Wiley
Philosophy of Motion Pictures is a first-of-its-kind, bottom-up introduction to this bourgeoning field of study. Topics include film as art, medium specificity, defining motion pictures, representation, editing, narrative, emotion and evaluation.
- Clearly written and supported with a wealth of examples
- Explores characterizations of key elements of motion pictures –the shot, the sequence, the erotetic narrative, and its modes of affective address
Zielgruppe
undergraduates and graduates in philosophy, film or media studies
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmproduktion, Filmtechnik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Medienethik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
Weitere Infos & Material
Acknowledgments.
Introduction: From Film Theory to the Philosophy of the Moving Image.
1. Film as Art.
2. Medium Specificity.
3. What Is Cinema?.
4. The Moving Picture – the Shot.
5. Moving Images – Cinematic Sequencing and Narration.
6. Affect and the Moving Image.
7. Evaluation.
Select Bibliography.
Index