Buch, Englisch, Band 283, 272 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 239 mm, Gewicht: 558 g
Politics in Online Tabloids
Buch, Englisch, Band 283, 272 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 239 mm, Gewicht: 558 g
Reihe: Studies in Critical Social Sciences
ISBN: 978-90-04-69263-3
Verlag: Brill
Often reduced to the role of sensationalist gossipmongers, online tabloids are a vital source of political news for the public. This book offers a deep dive into Pudelek, Mail Online, and Gawker coverage of 2015-2016 political campaigns in Poland, the United Kingdom, and the United States, where votes led to major populist shifts. Thanks to a close study of news stories, anonymous comments under articles, and interviews with online-tabloid journalists, Helena Chmielewska-Szlajfer exposes the emotional public sphere of comment sections, as well as the key tabloid “(not) kidding” frame: ambiguous, reactive to readers, and shielding online tabloids from accusations of deteriorating democracy.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus