Buch, Englisch, 194 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
A Case Book of Methods for Analysing Workplace Text and Talk
Buch, Englisch, 194 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
Reihe: New Perspectives in Organizational Communication
ISBN: 978-3-031-30198-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
Weitere Infos & Material
Part one.- Chapter one: Introduction.- Chapter two: the advantages of using naturally-occurring data.- Part two: Case book.- Chapter 3: Metaphor analysis.- Chapter 4: Positioning theory.- Chapter 5: Membership categorization analysis.- Chapter 6: Metadiscourse analysis in computer-mediated communication.- Chapter 7: Conversation analysis.- Chapter 8: Digital media in the team.- Chapter 9: Communicative Constitution of Communication (CCO).- Chapter 10: Conclusions.