Dei / Erger / Karanja | Elders' Cultural Knowledges and the Question of Black/ African Indigeneity in Education | Buch | 978-3-030-84200-0 | sack.de

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 530 g

Reihe: Critical Studies of Education

Dei / Erger / Karanja

Elders' Cultural Knowledges and the Question of Black/ African Indigeneity in Education


1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-030-84200-0
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 530 g

Reihe: Critical Studies of Education

ISBN: 978-3-030-84200-0
Verlag: Springer International Publishing


This book makes a strong case for the inclusion of Indigenous Elders’ cultural knowledge in the delivery of inclusive education for learners who are members of minority communities. It is relevant to curriculum developers, teachers, policy makers and institutions that engage in the education of Black, Indigenous, Latinx and other minority students. This book provides opportunities for exploring the decolonization of educational approaches. It promotes the synthesis of multiple types of knowledge and ways of knowing by making a case for the incorporation of Indigenous knowledges and Indigenous Elders as teachers in learning spaces. The book is of interest to educators, students, and researchers of Indigenous knowledge and decolonizing education. Additionally, it is important for educational policy makers, especially those engaged in looking for strategic solutions to bridging educational disparities and gaps for Indigenous, Black, Latinx and other minority learners.

Dei / Erger / Karanja Elders' Cultural Knowledges and the Question of Black/ African Indigeneity in Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1. Articulating the Epistemic Challenge.- Chapter 2. Colonial Education in the Canadian Context.- Chapter 3. Responding to the Epistemic Challenge – A Decolonial Project.- Chapter 4. Land and Indigenous Epistemology.- Chapter 5. The Role of Elders and their Cultural Knowledges in Schools.- Chapter 6. Making the Case for Incorporating Elders’ Indigenous Knowledges in Schools.- Chapter 7. Challenges of Incorporating Elders in Schools.- Chapter 8. Conclusion: Imagining New Indigenous Educational Futurities.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.