Buch, Englisch, 337 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 746 g
Strategies, Opportunities and Challenges
Buch, Englisch, 337 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 746 g
Reihe: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
ISBN: 978-3-030-00439-2
Verlag: Springer International Publishing
Readers will benefit from an in-depth discussion of the opportunities and challenges that businesses and organizations in Poland are currently facing with regard to traditional national values and the influx of new cultural andsocial dimensions and patterns produced by international businesses entering the Polish market. Taken together, the lessons learned, case studies and snapshots of the latest developments provide a comprehensive overview of the state of the art of CSR in Poland, as well as a blueprint that can be applied to other Eastern European countries.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Part I: Introduction.- Part II: Financial Aspects of CSR.- Part III: Legal, Financial, Environmental Aspects of CSR.- Part IV: Practical Aspects of CSR.- Part V: CSR Reporting.- Part VI: Social Aspects of CSR.- Part VII: Outlook on CSR in Poland and Vicegrad.