Buch, Englisch, 302 Seiten, Format (B × H): 242 mm x 162 mm, Gewicht: 608 g
Buch, Englisch, 302 Seiten, Format (B × H): 242 mm x 162 mm, Gewicht: 608 g
ISBN: 978-0-367-64390-4
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Please note: This title is co-published with Aakar Books, New Delhi. Print edition not for sale in South Asia (India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Pakistan, Maldives or Bhutan)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
Weitere Infos & Material
PART I: VISION OF EDUCATION
1. Tagore’s Vision of Education and Its Relevance Today 2. Gandhiji’s Ideas on Education and Its Relevance Today 3. Learning the Art of Wholeness: Sri Aurobindo’s Philosophy of Education
PART II: DECONSTRUCTING SEMINAL DOCUMENTSON EDUCATION
4. Delors Commission Report (1996) 5. Kothari Commission Report (1964-66) 6. Historical Context of the Kothari Commission Report (1964-66) 7. National Education Policies (1968 and 1986) and the Ramamurti Committee Report (1992) 8. Report of the Common School System Commission, Bihar (2007)
PART III: INEQUALITY IN EDUCATION
9. Inequality and Imbalances in the Education System of India: Insights from NSSO 71st Round 10. Perspectives on Education and Exclusion
PART IV: ROLE OF PEOPLE’S MOVEMENT
11. School Education in India and the Role of Deliberative Activism: The Pratichi Experience
12. Social Movement and Education 13. Comments on the Right to Education Campaign
PART V: IMPACT ON EDUCATION OF GLOBALIZATIONAND NEOLIBERAL ECONOMIC POLICIES
14. The Story of Dismantling of Higher Education in India: The Unfolding Crisis 15. The Commoditization of Education
PART VI: RTE ACT AND ITS IMPLEMENTATION
16. The Policy Crisis in Education 17. RTE Act from the Viewpoint of the Right to Education and Law 18. Pre-School Children and the Education System in India 19. A Teachers’ Movement Perspective