Buch, Englisch, 248 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 152 mm x 234 mm, Gewicht: 448 g
Buch, Englisch, 248 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 152 mm x 234 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-0-520-28684-9
Verlag: University of California Press
While becoming less relevant in the United States, shopping malls are booming throughout urban Latin America. But what does this mean on the ground? Are shopping malls a sign of the region’s “coming of age”? El Mall is the first book to answer these questions and explore how malls and consumption are shaping the conversation about class and social inequality in Latin America.
Through original and insightful ethnography, Dávila shows that class in the neoliberal city is increasingly defined by the shopping habits of ordinary people. Moving from the global operations of the shopping mall industry to the experience of shopping in places like Bogotá, Colombia, El Mall is an indispensable book for scholars and students interested in consumerism and neoliberal politics in Latin America and the world.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus