Farrell | Fundamental British Values, Michel Foucault, and Religious Education Teacher Subjectivity | Buch | 978-3-031-30686-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 473 g

Farrell

Fundamental British Values, Michel Foucault, and Religious Education Teacher Subjectivity

A Critical Investigation
2023
ISBN: 978-3-031-30686-0
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Critical Investigation

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 473 g

ISBN: 978-3-031-30686-0
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book contributes to the small but growing critical literature on fundamental British values and the Prevent strategy in the British education system. Focusing specifically on RE, a subject concerned with multiculturalism, difference and pluralism, the book will argue that there is a tension between the aims of RE and the agenda of fundamental British values. The author argues that fundamental British values and the requirements of the Prevent duty (2015) amount to a securitization of education which fundamentally alters the relationship between teachers and learners. The book presents these developments in education policy as a radical discursive shift: drawing from in depth individual and group interviews with 52 secondary teachers of religious education, the book foregrounds the views of BAME teachers and argues for a nuanced and inclusive approach to civic and values education.
Farrell Fundamental British Values, Michel Foucault, and Religious Education Teacher Subjectivity jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Britishness in Post War Politics and Policy: Precursors to British values.- Chapter 3: Crisis Racism and the introduction of Fundamental British values.- Chapter 4: Multiculturalism, Religious Education and Fundamental British Values.- Chapter 5: Research on British Values.- Chapter 6: Foucault and Fundamental British Values.- Chapter 7: Teacher Narratives, Parresia and the Courage of Truth.- Chapter 8: Dividing practices: RE teachers’ views of fundamental British Values.- Chapter 9: Brexit, Religious Education and Fundamental British Values.- Chapter 10: Concluding Thoughts: Working the Cracks.



Francis Farrell is Senior Lecturer in Theology and Religion at Edge Hill University, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.