Buch, Englisch, 211 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 506 g
Reihe: Management for Professionals
Theory and Practice of Key Performance Indicators
Buch, Englisch, 211 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 506 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-01191-8
Verlag: Springer International Publishing
Selecting the right performance indicators is hardly a simple undertaking. This book describes in detail the main characteristics of performance measurement systems and summarizes practical methods for defining KPIs, combining theoretical and practical aspects. These descriptions are supported by a wealth of practical examples. The book is intended for all academics, professionals and consultants involved in the analysis and management of KPIs.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Quality Management and Process Indicators.- Use and Abuse of Indicators.- From Measurement Theory to Indicator Theory.- Properties of Indicators.- Designing a Performance Measurement System.