French 'Classical' Theatre Today | Buch | 978-90-420-1355-1 | sack.de

Buch, Englisch, Band 205, 307 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 581 g

Reihe: Faux Titre

French 'Classical' Theatre Today

Teaching, Research, Performance

Buch, Englisch, Band 205, 307 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 581 g

Reihe: Faux Titre

ISBN: 978-90-420-1355-1
Verlag: Brill | Rodopi


Arising from the activities of the Centre for Seventeenth-Century French Theatre, this volume proposes a selection of eighteen essays by internationally renowned scholars aimed at all those who value and work with the theatre of seventeenth-century France, whether in teaching, research or performance. Frequently seeking out the interfaces of these areas, the essays cover historiography (including that of opera), the theory and practice of textual editing, visualizing – in terms of both theatre architecture and the significance of playtext illustration -, approaches to study and research (including the most recent applications of computer technology), and performance studies which relate the classical canon to contemporary French and other cultures. Always suggesting new directions, challenging the epistemological bases of the very concept of French classical theatre, the essays provide a snapshot of scholarship in the field at the dawn of a new millennium, and offer an ideal opportunity to reassess its past whilst looking to its future.
French 'Classical' Theatre Today jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword and Acknowledgements
Introduction
Philip TOMLINSON: French ‘Classical’ Theatre Today
I. In Retrospect
C.E.J. CALDICOTT: For the Non-Classical in Seventeenth-Century French Theatre
William BROOKS: Decrypting the Chronology of Early French-Opera
Charles MAZOUER: Comment écrire une histoire du théâtre du XVIIe siècle?
II. Editing
Keith CAMERON: The Critical Edition: The Editor’s Incubus?
John DUNKLEY: Old Plays; Modern Editions
III. Visualizing
Catherine GUILLOT: La Recherche en iconographie théâtrale aujourd’hui: quelques réflexions sur l’utilisation de l’image du livre du XVIIe siècle
Abby E. ZANGER: Betwixt and Between Print and Performance: A New Approach to Molière’s Body of/at Work
Jan CLARKE: The Hôtel Guénégaud Auditorium according to the Theatre’s Account Books
Christa WILLIFORD: Computer Modelling Classical French Theatre Spaces: Three Reconstructions
IV. Studying
Andrew CALDER: ‘Le Misanthrope’: From Ideas to Shared Experience
Christopher SMITH: Racine in the Modern Modern Languages Curriculum
Véronique DESNAIN: ‘Fille de Jézabel’: Female Genealogies in Racine
V. Performing
David BERRY: ‘Rough Magic’: Ted Hughes’s Translation of Jean Racine’s ‘Phèdre’
Thomas YARWOOD: Staging Racine in England Now: The Almeida’s ‘Phèdre’ and ‘Britannicus’
Christian BIET: L’Interprétation des classiques sur la scène française contemporaine
VI. In Prospect
Barry RUSSELL: Theatre Scholarship in the Age of Electronics
Guy SPIELMANN: ‘Spectacles du Grand Siècle’: Du project épistémologique au projet éducatif
List of Illustrations
List of Contributors


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.