Buch, Englisch, 244 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 406 g
Reihe: Management for Professionals
The Art and Practice of Transformational Thinking
Buch, Englisch, 244 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 406 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-41066-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Coaching, Training, Supervision
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Types of Thinking.- Chapter 3. Structural Thinking.- Chapter 4. Process Thinking.- Chapter 5. Relational Thinking.- Chapter 6. Transformational Thinking.- Chapter 7. Setting Thinking Free.- Chapter 8. The Metathinking Framework.- Chapter 9. Personal Transformation - Becoming a Manager.- Chapter 10. Team Transformation – Building Resilience.- Chapter 11. Organisational Transformation – Going Digital.- Chapter 12. Social Transformation – Rethinking Health Care.- Chapter 13. Deeper and More Integrated Thinking.- Chapter 14. Learning Metathinking.- Chapter 15. Identifying Dialectical Thought Patterns.- Chapter 16. Using Dialectical Thought Patterns.- Chapter 17. Reflecting on Dialectical Thought Patterns.