Buch, Englisch, Band 11, 492 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 816 g
Reihe: Studies in Territorial and Cultural Diversity Governance
Changing Concepts, Reform Proposals and New Institutional Realities
Buch, Englisch, Band 11, 492 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 816 g
Reihe: Studies in Territorial and Cultural Diversity Governance
ISBN: 978-90-04-36717-3
Verlag: Brill
The principal aim of this book is to revisit the basic theme of “unity and diversity” that remains at the heart of research into federalism and federation. It is time to take another look at its contemporary relevance to ascertain how far the bifocal relationship between unity and diversity has evolved over the years and has been translated into changing conceptual lenses, practical reform proposals and in some cases new institutional practices. This book is structured around four main parts: (1) the evolving conception of diversity over time and across continents; (2) the interplay between unity and diversity in complex settings; (3) federalism as decision-making and new institutional practices that have been put forward and tested; and (4) constitutional design and asymmetrical federalism as a way to respond to legitimate and insisting claims and political demands.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
1.Einleitung
1.1 Design und Disziplin
1.2 Design und Philosophie
1.3 Disegno und Design
2.Kants Entwurf der Vernunft
2.1 Transzendentale Perspektive
2.2 Zeitgestaltung des Bewusstseins
2.2.1 Drei Zeiten der Gestalt
2.2.2 Der transzendentale disegno
2.3 Dialektik von Gestalt und Gedanke
2.4 Raumzeitgestaltung des Bewusstseins
2.5 Transzendentale Linienführung und Farbgebung
2.5.1 Das quantitative Vermessen der Erscheinungswelt
2.5.2 Das qualitative Ermessen der Empfindungswelt
2.6 Ästhetische Erfahrung
2.6.1 Geistzeit der Gestaltung
2.6.2 Zeitgeist der Gestaltung
2.7 Alternative Einfachheit
2.8 Prozess des Entwurfs
2.9 Genie und Maschine
3.Moderne gestalten, moderne Gestalten
3.1 Gestaltung nach Goethe und Darwin: morphologische Evolution
3.2 Gestalten der Gestaltungsgeschichte I
3.3 Gestaltung nach Einstein: morphologische Evolution der Raumzeit
4.Heideggers Design des Daseins
4.1 Vermögen des Entwurfs
4.2 Aufwendigkeit der Moderne
4.3 Zeit als Sorge des Designs
4.3.1 Die Sorge(n) des Designs
4.3.2 Das Im-Film-sein des Daseins
4.4 Wie Man eigentlich gestaltet
4.5 Dingzeichen und Zeichendinge
5.Schluss
5.1 Gestalten der Gestaltungsgeschichte II
5.2 Rückblick
5.3 Vorausblick
Danksagungen
Quellen
Literatur
Ausstellungskataloge
Abbildungen
Personenverzeichnis