Thinking with Arendt
Buch, Englisch, 184 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 259 g
ISBN: 978-1-349-49875-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book examines the conceptual underpinnings of authentic leadership to discover why so little attention has been paid to gender. The author explores the failure to interrogate the complexities surrounding the concept of authenticity, especially as it relates to the diversity of lived experience.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Authentic Leadership 3. Gendered Expectations 4. Enlightened Virtue 5. Authenticity, Ethics and Leadership 6. Troubling Method 7. Telling Tales Out of School 8. Themes 9. Concluding Remarks