Garrard | Artemisia Gentileschi Around 1622 - The Shaping & Reshaping of an Artistic Identity | Buch | 978-0-520-22841-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, Band 11, 204 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 177 mm x 253 mm, Gewicht: 599 g

Reihe: The Discovery Series

Garrard

Artemisia Gentileschi Around 1622 - The Shaping & Reshaping of an Artistic Identity


1. Auflage 2001
ISBN: 978-0-520-22841-2
Verlag: University of California Press

Buch, Englisch, Band 11, 204 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 177 mm x 253 mm, Gewicht: 599 g

Reihe: The Discovery Series

ISBN: 978-0-520-22841-2
Verlag: University of California Press


Mary D. Garrard, author of the acclaimed Artemisia Gentileschi, furthers her study of the seventeenth-century artist in this groundbreaking investigation of two little-known paintings. Taking as case studies the Seville Mary Magdalene and the Burghley House Susanna and the Elders, paintings of circa 1621-22 attributed to Artemisia, Garrard examines the ways that identity, gender, and market pressures interact both in the artist's work and in the criticism and connoisseurship that have surrounded it.

Garrard Artemisia Gentileschi Around 1622 - The Shaping & Reshaping of an Artistic Identity jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Illustrations
Acknowledgments

Preface

Introduction: Connoisseurship in a New Key

Gender and the Social Construction of Artistic Identity
Gender and the Personal Formation of Artistic Identity

PART ONE: A New Magdalen
A Tale of Two Pictures
Artemisia and Mary Magdalene
The Example of Caravaggio
The Example of Michelangelo
Artemisia as the Allegory of Painting
The Magdalen as Melancholy
The Reappropriation of Gendered Melancholy

PART TWO: The Burghley House Susanna
A Problem Picture
Susanna in the Garden of Love
Susanna as Social Scapegoat
The Picture: Technical Analysis and Documentation
Collaboration or Unauthorized Alteration?
Artemisia and Susanna, Public and Audience

Conclusion: The Shaping of a Complex Identity
Notes
Works Cited
Index


Mary D. Garrard is Professor of Art at American University. She is the author of Artemisia Gentileschi: The Image of the Female Hero in Italian Baroque Art and coeditor, with Norma Broude, of Feminism and Art History: Questioning the Litany; The Expanding Discourse: Feminism and Art History; and The Power of Feminist Art: The American Movement of the 1970s, History and Impact.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.