Buch, Englisch, Band 7, 278 Seiten, HC gerader Rücken kaschiert, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 562 g
Buch, Englisch, Band 7, 278 Seiten, HC gerader Rücken kaschiert, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 562 g
Reihe: Explorations in Culture and International History
ISBN: 978-1-78238-500-4
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassische Musik des 20./21. Jahrhunderts
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikwissenschaft: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Acknowledgements
List of Contributors
Introduction: Sonic History or Why Music Matters in International History
Jessica C. E. Gienow-Hecht
Part I: Music, International Relations and the Absence of the State
Chapter 1. The Wicked Barrisons
David Monod
Chapter 2. Modern Music and the Popular Front: The International Society for Contemporary Music and Its Political Context (1935)
Anne C. Shreffler
Part II: Music, International History, and the State
Chapter 3. Music and International Relations in Occupied Germany, 1945-1949
Toby Thacker
Chapter 4. Instruments of Diplomacy: Writing Music into the History of Cold War International Relations
Danielle Fosler-Lussier
Chapter 5. "To Reach. into the Hearts and Minds of Our Friends": America's Symphonic Tours and the Cold War
Jonathan Rosenberg
Chapter 6. Music Diplomacy in an Emergency: Eisenhower’s “Secret Weapon,” Iceland, 1954–1959
Emily Abrams Ansari
Chapter 7. Intimate Histories of the Musical Cold War: Fred Prieberg and Igor Blazhkov’s Unofficial Diplomacy
Peter J. Schmelz
Chapter 8. “Where I Cannot Roam, My Song Will Take Wing”: Polish Cultural Promotion in Belarus, 1988
Andrea F. Bohlman
Index