Gotman | Essays on Theatre and Change | Buch | 978-1-138-09837-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 526 g

Gotman

Essays on Theatre and Change

Towards a Poetics Of
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-09837-4
Verlag: Routledge

Towards a Poetics Of

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 526 g

ISBN: 978-1-138-09837-4
Verlag: Routledge


If theatre is a way of seeing, an event onstage but also a fleeting series of moments; not a copy or double but more vitally metamorphosis, transformation, and change, how might we speak to – and of – it? How do we envision and frame a fluid reality that moves faster than we can write?

Arranged over two parts, 'Figurations' and 'Translations', Essays on Theatre and Change reflects on the animal, history, doubling, translation, and the performative potential of writing itself. Each fictocritical essay weaves between voices, genres and contexts to consider what theatre might be, offering a 'partial object' rather than a complete theory. Leaving the page radically open to its reader, Essays on Theatre and Change is a dazzling, multi-lensed account of what it is to think and write on theatre.

Gotman Essays on Theatre and Change jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


By Way of a Prelude: upon reading Rosi Braidotti

Part 1 Figurations

1. Icarus Falling, and Rising (and Falling, and Rising again)

2. The Memory of Prehistory

3. Not Dolly!

4. Silent and Listening it Hangs over the Sea

5. Freud’s Brains: Drawings from the Eel to the Id

6. Number 174517 (Gesture towards a Grammar of the Human)

7. Feindre (Feinte de Feinte Feinte)

8. The Fissure of Absence



Part 2 Translations

9. Entre Chien et Loup / Between Dog and Wolf

10. Venus in Furs: Painting to Page, a Passage (on the Essay)

11. Metáphoric Thought: Stage Plays, Bacon, Beans / God is a Lobster

12. Reading Rosset: Doubles, Reals, Echoes, and Impressions – a False Ending

13. Corpus- [corpus]: hand, handiwork, Habitat, gifts, feet, footnotes, and the ‘ob-scene’

14. The Residue, the Remainder: Thoughts on Language and Speech between both and and


Kélina Gotman is Lecturer in Theatre and Performance Studies at King’s College London, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.