Halnon | The Consumption of Inequality | Buch | 978-1-137-35248-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 4041 g

Halnon

The Consumption of Inequality

Weapons of Mass Distraction
2013. Auflage 2013
ISBN: 978-1-137-35248-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Weapons of Mass Distraction

Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 4041 g

ISBN: 978-1-137-35248-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us


The fads, fashions, and media in popular consumer culture frequently make recreational and ideological "fun" of poverty and lower class living. In this book, Halnon delineates how incarceration, segregation, stigmatization, cultural and social consecration, and carnivalization work in the production and consumption of inequality.

Halnon The Consumption of Inequality jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Weapons of Mass Distraction 1. Financial Crisis, Ideology, and Alienation 2. Critiquing Postmodernist Zeitgeist 3. Prison Chic 4. Black Ghetto Cool 5. White Trash Stigma 6. Super Trash Spectacles 7. Blue Collar Vogue 8. Redneck and Blue Collar Comedy Conclusion: Tourists, Victims, and Deadening Others


Karen Bettez Halnon is Associate Professor of Sociology at Pennsylvania State University-Abington, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.