Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 248 g
Chaos or Coherence?
Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 248 g
ISBN: 978-1-85346-419-5
Verlag: Routledge
This is a review of the chaotic provision that exists in the UK regarding education and training for courses for the 14-19 age-group. The authors set current provision in an historical context and then examine inconsistencies and paradoxes in recent policy directions.
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Weiterführende Schulen
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Setting The Scene, Rob Halsall; Chapter 2 Continuity and Change in Post-Compulsory Education and Training Reform, Denis Gleeson; Chapter 3 National Vocational Qualifications – A Way Forward?, Phil Hodkinson; Chapter 4 Vocationalism and Vocational Courses 14–16, Mike Cockett; Chapter 5 Caught in the Middle – Transition at 16+, Mike Cockett, John Callaghan; Chapter 6 Core Skills – The Continuing Debate, Rob Halsall; Chapter 7 Records of Achievement – Rhetoric or Reality?, Rob Halsall; Chapter 8 Rationales for Student-Centred Learning, David Hustler, Phil Hodkinson; Chapter 9 Higher Education – A Clear Sense of Vision?, Rob Halsall, David Hustler; Chapter 10 Chaos or Coherence, Progression and Continuity, Mike Cockett;