Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 274 g
The Politics of Nostalgia
Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 274 g
Reihe: New Approaches to Religion and Power
ISBN: 978-1-349-34240-2
Verlag: Palgrave Macmillan US
This book offers a new methodology for examining the ethico-political dimensions of religion and film which foregrounds film's social power both to shape subjectivity and to image contemporary social contradictions and analyses three specific films: Kurosawa's Dersu Uzala; Kiarostami's Taste of Cherry; and the Coens' The Man Who Wasn't There.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Geisteswissenschaften Philosophie Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction: Interpreting Religion and Film PART I: FILM STUDY Akira Kurosawa: 'What is a Thing?': Posing the Religious in Dersu Uzala (1975) Kiarostami: The Face of Modernity Alienation and Transcendence in Taste of Cherry (1997) Joel and Ethan Coen: Searching for a Way Out Alienation and Intimacy in The Man Who Wasn't There (2001) PART II: THEORETICAL REFLECTIONS Religious Realism