Hankes | Native American Pedagogy and Cognitive-Based Mathematics Instruction | Buch | 978-0-8153-3113-1 | sack.de

Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 224 mm, Gewicht: 363 g

Reihe: Native Americans: Interdisciplinary Perspectives

Hankes

Native American Pedagogy and Cognitive-Based Mathematics Instruction


1. Auflage 1998
ISBN: 978-0-8153-3113-1
Verlag: Taylor & Francis Inc

Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 224 mm, Gewicht: 363 g

Reihe: Native Americans: Interdisciplinary Perspectives

ISBN: 978-0-8153-3113-1
Verlag: Taylor & Francis Inc


Native American Pedagogy details a study that investigated the teaching of mathematics to Oneida Indian kindergartners. This study proves that Native American children who are taught with culturally sensitive methods will perform more successfully on mathematical problem solving tasks, and that Cognitively Guided Instruction, an approach that provides teachers with research-based knowledge of how children learn mathematics, enables such culturally sensitive teaching methods.

Hankes Native American Pedagogy and Cognitive-Based Mathematics Instruction jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Chapter 1: Statement of the Problem, Chapter 2: A Literature Review of Native American Pedagogy and Cognitively Guided Instruction, Chapter 3: Design of the Study, Chapter 4: Findings, Chapter 5: Discussion.


Judith Towne Hankes is Ojibwa



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.