Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 224 mm, Gewicht: 363 g
Buch, Englisch, 168 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 224 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Native Americans: Interdisciplinary Perspectives
ISBN: 978-0-8153-3113-1
Verlag: Taylor & Francis Inc
Native American Pedagogy details a study that investigated the teaching of mathematics to Oneida Indian kindergartners. This study proves that Native American children who are taught with culturally sensitive methods will perform more successfully on mathematical problem solving tasks, and that Cognitively Guided Instruction, an approach that provides teachers with research-based knowledge of how children learn mathematics, enables such culturally sensitive teaching methods.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Statement of the Problem, Chapter 2: A Literature Review of Native American Pedagogy and Cognitively Guided Instruction, Chapter 3: Design of the Study, Chapter 4: Findings, Chapter 5: Discussion.