Buch, Englisch, 163 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Buch, Englisch, 163 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
ISBN: 978-3-658-33231-0
Verlag: Springer
Sebastian Hann describes the development of a quasi-dimensional burn rate model that enables the prediction of a fuel variation, without the need for a recalibration of the model. The model is valid for spark-ignition combustion engines powered by conventional and carbon-neutral fuels. Its high predictive ability was achieved by modeling the fuel-dependent laminar flame speed based on reaction kinetics calculations. In addition, the author discards a fuel influence on flame wrinkling by performing an engine measurement data analysis. He investigates the fuel influence on engine knock and models it via ignition delay times obtained from reaction kinetics calculations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Technische Thermodynamik
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Modellierung & Simulation
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau Triebwerkstechnik, Energieübertragung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computersimulation & Modelle, 3-D Graphik
Weitere Infos & Material
Fuel Influence on Flame Wrinkling.- Laminar Flame Speed Model.- Burn Rate Model Improvement.- Engine Knock Investigation and Modeling.