Engaging Intellectual Discourse
Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 343 g
ISBN: 978-1-349-29819-8
Verlag: Palgrave Macmillan US
Addresses the representation of the economic, political, and cultural interrelations between agents involved in the process of intellectual activity. Analyzes the transformation in intellectual production and the changing role of academics themselves.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
PART I: HOMO ACADEMICUS: MAKING THE CASE From Rational to Relevant: What Counts as 'Public' Knowledge?; J.S.Andrews From the Organic to the Accidental: Cultural Studies and the Proliferation of Contemporary Categories of the Academic as Public Intellectual; H.K.Wright Beyond the Specialist/Generalist Framework? Reflections on Three Decades of the Comparative History of Intellectual Discourse; K.A.Jakobsen Homo Academicus, Quo Vadis?; J.Servaes The Enemy Within? Intellectuals and Violence in the 'Postmodern Condition'; M.Stocchetti Far Out!: The Existential Situation of the African-American Public Intellectual; A.DeRango-Adem Language and Limitations: Toward a New Praxis of Public Intellectualism; K.Comer & T.Jensen PART II: CASE STUDIES Should Philosophers Become Public Intellectuals?; S.Rickless The Ethics of Public Intellectual Work; D.Beard Antonio Cornejo Polar and the Engagement of Intellectuals; J.Zevallos-Aguilar International Perspectives on Speaking Truth to Power; D.R.Heisey Imagined Community Service: The Need for Queer Approaches to Service Learning; A.Myers Writing with an Accent; L.Ezzaher