Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 842 g
Buch, Englisch, 424 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 842 g
ISBN: 978-0-19-505445-3
Verlag: Oxford University Press
This book examines the history of regulation in telephone and broadcast telecommunications, and builds a compelling new theory of regulation. Against the backdrop of modern theory of the state, the author presents a sweeping survey of the history of regulation in America, identifying three distinct periods of regulatory genesis and three discrete types of agencies.
He shows the underlying irony that while anti-regulation rhetoric was aimed at the so-called `social' regulatory agencies, in practice it has been the `economic' agencies which have been deregulated, often with vehement opposition from the industries affected. Horwitz unravels the complex mosaic of economic, political, legal, and technological forces which have undermined the traditional regulation of telecommunications. He comments on how telecommunications is a particularly interesting field
to study in connection with regulation, since it has been an arena of great technological change, and because of its fundamental role in promoting the `information age'.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations




