Buch, Englisch, 322 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1300 g
A Comparative Analysis
Buch, Englisch, 322 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1300 g
ISBN: 978-1-03-245226-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Modedesign, Stoffe, Schmuckdesign
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Urheberrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Handelsrecht, HGB, Handelsvertreter- und -maklerrecht
Weitere Infos & Material
List of tables
List of boxes
List of figures
Preface: the why
1 What is fashion? How social and cultural norms make the world of fashion glimmer and mesmerise
2 House of sartorial genius? History of imitation in the modern fashion industry
3 Fashion as creativity- and emotions-intensive sector. Business perspectives and intellectual property strategies
4 Copyrightability of fashion design in US and EU law: in search of a copynorm
5 Coloured by emotions: craft quality and seductive quality. Originality test revisited