Buch, Englisch, 417 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 651 g
Buch, Englisch, 417 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 651 g
ISBN: 978-981-13-3997-4
Verlag: Springer Nature Singapore
The book is highly recommended for all scholars, undergraduate and graduate students of modern Chinese history, gender and women’s studies, history of education, history of higher education, etc., and for all those who are interested in femaleChinese intellectuals.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Foreword.- Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Flexible Borderline: Beijing Female Normal School in 1917.- Chapter 3 Diversified Traditions: Early education life of female individuals.- Chapter 4 Education Situation Plagued by Academic Conflicts: Beijing Female Higher Normal College during May 4th Movement.- Chapter 5 Seeking for and Recognizing the New Identity: Female Individual’s Transmutation and Rebirth.- Chapter 6 Scholars and Academia: Female Individuals’ Long Journeys for Gentry.- Chapter 7 Conclusion.- Appendix 1 Brief Development of Beijing Female Higher Normal College.- Appendix 2 List of Main Works of Lu Yin, Feng Yuanjun and Cheng Junying.- Bibliography.- Postscript.