Johnstone | The Politics of Conducting Research in Africa | Buch | 978-3-319-95530-8 | sack.de

Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g

Johnstone

The Politics of Conducting Research in Africa

Ethical and Emotional Challenges in the Field
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-319-95530-8
Verlag: Springer International Publishing

Ethical and Emotional Challenges in the Field

Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g

ISBN: 978-3-319-95530-8
Verlag: Springer International Publishing


This edited volume investigates the ethical and emotional challenges of conducting fieldwork in Africa. It reflects on difficulties researchers face such as objectivity, access, gender issues and information risks. Focusing across a wide range of states and themes, the project makes an original contribution and builds upon existing strengths and insights in various disciplines by presenting research-practical insights from contemporary cases of fieldwork. As such, the book is an accessible and useful guide for students and scholars alike.


Johnstone The Politics of Conducting Research in Africa jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Chapter 1. Chapter 1/Introduction: Conducting Fieldwork in Africa by Lyn Johnstone.- 2. Chapter 2. ‘Good That You Are One of Us’: Positionality and Reciprocity in Conducting Fieldwork in Kenya’s Flower Industry by Nungari Mwangi.- 3. Chapter 3. Being Familiar, and Yet Strange: Conducting Research as a Hybrid Insider-Outsider in Uganda by Christine van Hooft.- 4. Chapter 4. Multi-positionality and ‘Inbetweenness’: Reflections on Ethnographic Fieldwork in Southern Eastern Malawi by Maddy Gupta-Wright.- 5. Chapter 5. Landscapes of Desire: The Effect of Gender, Sexualized Identity and Flirting on Data Production in Rwanda and Zimbabwe by Lyn Johnstone.- 6. Chapter 6. Fieldwork and Emotions: Positionality, Method Choices and a Radio Program in South Sudan by Kerstin Tomiak.- 7. Chapter 7. Researching Diaspora Citizenship: Reflections on Issues of Positionality and Access from a Zimbabwean Researching Zimbabweans in South Africa by Langton Miriyoga.- 8. Chapter 8. Gatekeeping Success in the Namibian CBNRM Program by Carolin H. Stamm.- 9. Chapter 9. Failed Fieldwork in Senegal: Give Up or Continue by Elizaveta Volkova.- 10. Chapter 10. Negotiating Research Access: The Interplay Between Politics and Academia in Contemporary Zimbabwe by Joshua Pritchard


Lyn Johnstone is Teaching Fellow at Royal Holloway University of London, United Kingdom.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.