Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 420 g
Re-reading Khayal Compositions by 'Sadarang' and 'Adarang'
Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 420 g
ISBN: 978-1-032-90269-2
Verlag: Routledge India
This book provides a socio-cultural analysis of khayal bandishes composed by Ne’mat Khan ‘Sadarang’ and Feroze Khan ‘Adarang’. It argues that deciphering khayal bandishes as cultural symbols provides an understanding of the constitution of medieval Indian society and shows how society gets represented via such symbols. The author examines the cultural forces that nurtured the context of compositions by Sadarang and Adarang. She touches upon the cultural exchanges between Hindu and Muslim communities through scholarly and philosophical discourses to create a rationale for khayal as a syncretic form of art.
A unique contribution to the study of Indian culture and music, the book will be an indispensable resource for students, teachers, and researcher scholars of South Asian studies, Hindustani music, cultural studies, history, and medieval Indian society.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate Core
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Volksmusik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Lyrik und Dichter
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Alte Geschichte & Archäologie Mittelalterliche, neuzeitliche Archäologie (Europa)
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Geistliche Musik, Religiöse Musik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
Chapter 1: The Idea of Devotion in Bandishes Chapter 2: Seasonal Celebrations and Traditions in Practice Chapter 3: Critiquing the Female Persona in Bandishes Chapter 4: Performance as Interpretation