Buch, Englisch, Band 3, 212 Seiten, Format (B × H): 241 mm x 161 mm, Gewicht: 474 g
Reihe: Critical Asian Cinemas
Post-Colonial Phantom, Blockbuster and Trans-Cinema
Buch, Englisch, Band 3, 212 Seiten, Format (B × H): 241 mm x 161 mm, Gewicht: 474 g
Reihe: Critical Asian Cinemas
ISBN: 978-94-6372-914-7
Verlag: Amsterdam University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Mediengeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
Weitere Infos & Material
Introduction
Part 1. From Pre-Cinematic Culture to Trans-Cinema
1.Cartography of Catastrophe: Pre-Colonial Surveys, Post-Colonial Vampires, and the Plight of Korean Modernity
2.The State of Fantasy in Emergency: Fantasmatic Others in South Korean Films
3.Modernity in Suspense: The Logic of Fetishism in Korean Cinema
4.Do Not Include Me in Your “Us”’: Peppermint Candy and the Politics of Difference
5. Cine-Mania or Cinephilia: Film Festival and Identity Question
6.The Birth of the Local Feminist Sphere in the Global Era: Yeoseongjang and ‘Trans-cinema'
Part 2. Korean Cinema in Trans-Asia Framework
1. Inter-Asia Comparative Framework: Postcolonial Film Historiography in Taiwan and South Korea
2.Post-colonial Genre as Contact Zone: Hwalgeuk and Action Cinema
3. Geopolitical Fantasy: Continental (Manchurian) Action Movies during the Cold War Era
4. Anagram of Inter-Asian Korean Film: The Case of My Sassy Girl
5. Comparative Film Studies: Detour, Demon of Comparison and Dislocative Fantasy
Index