Ku | Education for Democracy in England in World War II | Buch | 978-1-138-95561-5 | sack.de

Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Routledge Research in Education Policy and Politics

Ku

Education for Democracy in England in World War II

Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Routledge Research in Education Policy and Politics

ISBN: 978-1-138-95561-5
Verlag: CRC Press


Education for Democracy in England in World War II examines the educational discourse and involvement in wartime educational reforms of five important figures: Fred Clarke, R. H. Tawney, Shena Simon, H. C. Dent and Ernest Simon. These figures campaigned for educational reforms through their books, publishing articles in newspapers, delivering speeches at schools and conferences and by organizing pressure groups. Going beyond the literature in this key period, the book focuses on exploring the relationship between democratic ideals and reform proposals in each figure’s arguments. Displaying a variety of democratic forums for debates about education beyond parliament, the book re-interprets wartime educational reforms from a different perspective and illustrates the agreements and contradictions in the educational discourse itself.
Ku Education for Democracy in England in World War II jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Professional


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Two Theories of Democracy: Liberal and Social Democracy 3. Setting the Scene: Historical Context and Educational Traditions 4. Fred Clarke: Educational Reconstruction for ‘English Democracy’ 5. R. H. Tawney: Relentless Fight for Social Democracy 6. Shena Simon: Radical Agenda for Social Democracy 7. H. C. Dent: A New Educational Order for Liberal Democracy 8. Ernest Simon: Education for Democratic Citizenship 9. Conclusion


Hsiao-Yuh Ku is an associate professor at the Graduate Institute of Education, National Chung Cheng University in Taiwan. Her research interest is in the field of English history of education, mainly on democratic ideals and educational reform in England in the 1930s and 1940s.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.