Buch, Englisch, 218 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 428 g
Buch, Englisch, 218 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 428 g
ISBN: 978-3-319-56404-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
Weitere Infos & Material
Part I. Mentoring the Next Generation.- 1. Life Skills Development of Marginalized Youth through the Peer Mentoring Model; Archna Kumar and Mridula Seth.- 2. How Mentorship is Perceived by Corporate Mentors and Student Protégés; Shaji Kurian and Sanjay Padode.- 3. Mentoring in a Start-Up Company with Millenial Recruits; Priya Kumar and Sachin Kumar.- Part II. Exploring Formal and Informal Mentoring Models.- 4. Workplace Climate as a Facilitator of Informal Mentoring Relationships: A Protégé Perspective; Annu Mathew.- 5. Venture Capitalist Enabled Entrepreneurial Mentoring: An Exploratory Study; Anirudh Agrawal.- 6. What Makes an Effective Mentor: A Cross Cultural (BRIC) Comparison; Lorianne D. Mitchell.- Part III.- 7. Empowering Through Trade, Not Aid; Nalina Srinivasan.- 8. Enhancing Self-Awareness: A Case Study on a Collaborative Mentoring Approach; Sujeev Shakya and Anne Randerson.- 9. The Art of Mentoring: Ancient Wisdom and Modern Pitfalls; Rajiv Gupta.- 10. Social Stigma Stifles Growth: The Challenge of an Executive Coach; Ajay Goyal.