E-Book, Englisch, Band 2, 141 Seiten
Reihe: Childhood Studies
Larremore Disrupting Gendered Pedagogies in the Early Childhood Classroom
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-4539-1812-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, Band 2, 141 Seiten
Reihe: Childhood Studies
            ISBN: 978-1-4539-1812-8 
            Verlag: Peter Lang
            
 Format: PDF
    Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
 - Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
 - Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
 - Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Sexualpsychologie
 - Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
 - Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Geschlechterpädagogik
 - Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
 
Weitere Infos & Material
Contents: Can I Rethink My Kindergarten Teaching? – Critical Autoethnography and Possibilities for Reframing Teaching Practices – Disrupting Dominant Constructions – Gender and the Schooling of Girls and Boys – Shifting Identities, Multiple Subjectivities, and the (Re)Making of a Teacher – Creating Liminal Classroom Spaces: Acknowledging My Disruptive Teacher Voice – A Letter to Teachers Who Would Be Critical, Disruptive and Transformative – Moving Forward in the Journey: Creating a Critically Conscious Classroom.




