Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 528 g
Reihe: Business & economics
The rhetoric that mattered
Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 528 g
Reihe: Business & economics
ISBN: 978-3-11-077316-3
Verlag: De Gruyter
This book provides a rare account of China’s market reform in the own words of the Chinese: politicians, intellectuals, the media, and journalists. The Chinese rhetoric?complex, ironic, argumentative, and abstruse?may hold the key to understanding China’s unique style of elite politics, state-citizen relationship, and institutional development. Topics include the establishment and change of the stock market and the recent institutionalization of the private equity industry. Rhetoricizing the Chinese capitalist transformation provides a glimpse into how the Chinese minds work as Chinese people participate in the process of changing the country and themselves. Adopting both an indigenous perspective and an outsider view on China, this book serves as a guide for anyone interested in learning how Chinese reason, persuade, debate, and resist.
Zielgruppe
Researchers in the fields of organization and management studies,
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie