Buch, Deutsch, Band 14, 479 Seiten, GB, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 815 g
Eine empirische Untersuchung der Unterrichtsvorbereitung von Geschichtslehrpersonen an Gymnasien und Hauptschulen
Buch, Deutsch, Band 14, 479 Seiten, GB, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 815 g
Reihe: Beihefte zur Zeitschrift für Geschichtsdidaktik
ISBN: 978-3-8471-0697-5
Verlag: V & R Unipress GmbH
Katharina Litten examines the teaching plans of history teachers. In her qualitative, teaching-based study, she has observed 24 teachers from different types of school and with varied professional experience regarding practical lesson planning. To supplement the study, interviews were conducted on daily work and subjective assumptions regarding lesson preparation and the way in which the profession is understood. Finally, data were collected using fictitious planning situations. In her analyses, the author shows that the type of school and the professional experience of the teachers not only shape planning actions, but also their underlying assumptions regarding lesson planning and school subjects.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Weiterführende Schulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)