The Ethical Implications of Value for New Economic Thinking
Buch, Englisch, 281 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 391 g
ISBN: 978-1-349-95898-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1. Economics as a Moral Science.- 2. Cooperation and Facilitation.- 3. Money as 'Encapsulated Choice'.- 4. The Moneyed Society.- 5. Boom or Bust.- 6. Work and Employment.- 7. Economic Value and Intrinsic Value.- 8. Relating Economic Value to Executive Compensation.- 9. Regulation and Control of Economic Value.- 10. Corporate Social Responsibility and Business Ethics.- 11. Philosophy of Economics and Business Ethics.- 12. New Economic Thinking and Economic Justice.