Lykidis | Art Cinema and Neoliberalism | Buch | 978-3-030-61008-1 | sack.de

Buch, Englisch, 264 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g

Reihe: Global Cinema

Lykidis

Art Cinema and Neoliberalism

Buch, Englisch, 264 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g

Reihe: Global Cinema

ISBN: 978-3-030-61008-1
Verlag: Springer International Publishing


Art Cinema and Neoliberalism surveys cinematic responses to neoliberalism across four continents. One of the first in-depth studies of its kind, this book provides an imaginative reassessment of art cinema in the new millennium by showing how the exigencies of contemporary capitalism are exerting pressure on art cinema conventions. Through a careful examination of neoliberal thought and practice, the book explores the wide-ranging effects of neoliberalism on various sectors of society and on the evolution of film language. Alex Lykidis evaluates the relevance of art cinema style to explanations of the neoliberal order and uses a case study approach to analyze the films of acclaimed directors such as Asghar Farhadi, Yorgos Lanthimos, and Lucrecia Martel in relation to the social, political, and cultural characteristics of neoliberalism. By connecting the aesthetics of art cinema to current social antagonisms, Lykidis positions class as a central concern in our understanding of the polarized dynamics of late capitalism and the escalating provocations of today’s film auteurs.
Lykidis Art Cinema and Neoliberalism jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Art Cinema and the Aesthetics of Crisis.- Part I. Costs of Neoliberalism.- 2. Poetics of Debt: Disruptive Realism in Bamako and The Headless Woman.- Part II Politics of Neoliberalism.- 3. Crisis of Sovereignty: Anti-psychologism in Alps, Attenberg,Chevalier and Dogtooth.- 4. Return of the Oppressed: Complex Identification in A Separation.- Part III. Cultures of Neoliberalism.- 5. Political Exclusion and Cultural Difference: Challenging Objectivity in The Class and The Secret of the Grain.- 6. Multiculturalism as Class Trauma: Antagonistic Authorship in Caché, Code Unknown, Happy End and Time of the Wolf.- 7. Afterword.


Alex Lykidis is Associate Professor of Film Studies in the English Department at Montclair State University, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.