Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4703 g
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4703 g
Reihe: Postcolonial Studies in Education
ISBN: 978-1-137-38292-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
This book examines Thai knowledge and wisdom from the perspective of postmodern, postcolonial globalization. Ma Rhea explores the ways in which the Thai university system attempts to balance old knowledge traditions, Buddhist and rural, with new Thai and imported knowledge. It traces the development of Thai university partnerships with outsiders, focusing on the seventy year relationship between Thailand and Australia. In comparison, it analyses the old Thai Buddhist wisdom tradition and in the final chapters proposes its worthiness as a pedagogical pathway for universities globally.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wissenschafts- und Universitätsgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
PART I: INTRODUCTION 1. Balancing New and Old PART II: INVESTIGATING WISDOM AND KNOWLEDGE IN THE UNIVERSITY 2. Wisdom and Knowledge 3. The University PART III: KNOWLEDGE, "OUTSIDERS," AND THE MARKET 4. Old and New Exchange: Transitioning to a Modernity and Beyond 5. The Impact of Global Education Services Markets 6. The Influence of "Outsider" Knowledge on Thai Knowledge 7. Balancing Knowledge, Holding Wisdom PART IV: CONCLUSION 8. The Art of Adaptive Balancing.